Maak uw bedrijf zichtbaar door Google!

Maak uw bedrijf zichtbaar door Google!

In dit artikel ga ik u leren waarom het belangrijk is om goed zichtbaar te zijn op Google, Google’s zoekresultaten en Google Maps.

U krijgt wat handige tips en natuurlijk zorg ik voor al mijn website klanten standaard voor een goede zorg voor de optimalisatie van de Google zichtbaarheid.

Tijdloze marketingstechnieken of reclame wat in de vorige eeuw hoort te blijven?

De tijden zijn erg snel en veel veranderd de afgelopen dertig jaar.

Het adverteren op radio en tv reclames met schrijnende prijskaartjes was een normale marketingcampagne voor bedrijven.

De mond op mond reclame is een geweldige tijdloze tactiek die nooit uit de mode raakt.

Naast het gebruik van reclame in de media, zijn er nog vele meerdere truucjes die door de vorige eeuw werden gebruikt om de marketing er door heen te krijgen bij de mainstream media.

Denk maar eens bijvoorbeeld aan de razend populaire serie ‘Mad Man’ die afspeelt in de jaren zestig. De tijd zonder internet, zonder computers.

Lees bijvoorbeeld dit Engelstalige geschreven blog artikel 7 Marketing Tips Mad Men Reminded Us Are Still Relevant meer over de marketingstechnieken van Mad Men en welke tijdloze marketingtechnieken gelukkig niet snel zullen veranderen.

2019, een nieuwe marketing tijd is aangebroken!

Ja, ik sta te springen en te dansen van blijdschap hierover. Er is een explosieve groei in digitale marketing, er zijn groeiende nummers in websites en de manier waarop u reclame kan maken voor uw bedrijf is laagdrempeliger en haalbaar. Ook met een kleiner budget!

Ten eerste, het is meer review gericht. De mond op mond reclame is niet alleen meer gefocust op wat u tijdens de verjaardag van uw zus tegen de buurvrouw naast u zegt over een bedrijf waar u een goede of slechte beleving bij had.

Want, wat is nu het eerst wat u doet als je een nieuw restaurant dicht in de buurt zoekt? Juist! U gaat naar Google Maps en u leest de reviews en die tellen sterk mee voor uw besluit om bijvoorbeeld daar met uw partner een jubileum te vieren.

 

 

Ten tweede, u zoekt op Google naar oplossingen voor uw problemen. Stelt u zich eens voor, u zoekt een leuk verjaardagscadeau voor uw vriendin die altijd bezig is met creatieve hobby’s. U bent op zoek naar een passend creatief cadeau. Wat tikt u dan als eerste in op uw internetbrowser? Inderdaad. Google.nl.

En Google knows best. Hij laat alle bedrijven aan u zien in de Google zoekresultaten die bollen wol, schilderskwasten, rollen stof en andere creatieve spullen verkopen, omdat u op deze zoekwoorden zoekt.

Dus als u start met uw bedrijf is het zo belangrijk dat u uw zelf niet alleen op uw best laat zien op de traditionele manieren maar ook zeker niet de digitale manieren vergeet toe te passen op uw bedrijf/onderneming.

Zodat mensen die op zoek zijn naar wat voor services, diensten of producten die u wilt verkopen/verlenen, u ook daadwerkelijk kunnen vinden en u zo uw verkoop en bereik vergroot.

Deze nieuwe klanten kunt u op de hoogte stellen van uw ‘Google aanwezigheid’ en vragen een review achter te laten. Hierdoor kunnen de (mogelijk) nieuwe klanten lezen hoe bestaande klanten uw onderneming/bedrijf beoordelen. Wat hun beleving is van uw service, wat uw verbeterpunten zijn of juist neerzetten waarom uw bedrijf het verschil uitmaakte met de concurrentie.

 

Technische uitleg van Google Zoek resultaten

Het prominent en goed aanwezig zijn, helemaal boven in op de eerste paar pagina’s van de door uw uitgekozen ‘niche’ zoek resultaten noemt men in de computer wereld ook wel SEO. Dit staat voor Search Engine Optimization. Oftewel, simpel gezegd, de optimalisatie van het zichtbaar zijn op Google.

Hoe maak ik mijn bedrijf zichtbaar op Google?

Wilt u ook graag zichtbaar worden op Google en Google Maps?

Heeft u een bestaande website en wilt u een SEO optimalisatie en eventueel een brainstorm sessie of ik ook iets kan betekenen in het design naast het optimaliseren van het SEO op uw website?

Heeft u nog geen website maar bent u nu geïnspireerd geraakt?

 

Sluit Menu