Waarom is uw ‘Over mij’ pagina cruciaal?

Waarom is uw ‘Over mij’ pagina cruciaal?

De ‘Over ons’/ ‘Over mij’ of ‘About me’ pagina wordt vaak over het hoofd gezien door bedrijven. 

Vaak wordt alle aandacht gericht op de diensten of producten, aangezien dit de pagina’s zijn die het vaakst uw resultaten in de zoekresultaten beïnvloeden.

Soms echter, in het streven naar een hogere positionering in de Google zoekresultaten (hiermee bedoel ik, op de eerste pagina van de Google zoekresultaten terecht te komen en zo dichtbij als mogelijk bij de zoekbalk waar je in zoekt), zien we de ervaring van de gebruiker over het hoofd.

Dit komt vaak voor op de pagina ‘Over ons’ omdat het een pagina met meer inhoud is die zwaarder is dan een website.

Zelfs als uw gedeelte ‘Over ons’ niet vol zit met zoekwoorden, betekent dat niet dat de informatie op deze pagina niet nuttig is.

Deze pagina bestaat om vragen te beantwoorden die bezoekers kunnen hebben over wie u bent als brand/bedrijf en of zij zaken met u willen doen

Het is dus niet alleen belangrijk om op Google goed zichtbaar te zijn, maar ook als een mens goed uzelf zichtbaar te maken op uw website.

Iedereen zoekt op websites een gezicht achter een bedrijf, u wilt een connectie krijgen met de website, met de onderneming waarmee u zaken wilt doen.

Een goede Over Ons pagina bevat de kracht van jouw onderneming, waarom u uniek bent. 

Bekijk bijvoorbeeld deze geweldige blog van Hubspot, vol met voorbeeld ‘About me pages’ van andere bedrijven en tips over het profileren van uw eigen unieke branding.

 

Sluit Menu